Ja bi (nazad) na Krabi – by Irena Jelić

1. Thaimer Ivan napisao:

Da je cijeli Tajland ko Krabi ne bi se nikad vratio 😀

2. Thaimer Ivan napisao:

Par dezinformacija. Nit je Krabi jeftin ni jeftiniji od Bangkoka, a ponajmanje da mu je turizam u povojima. Isto kao što pivo ne košta ni blizu raspona od 50 lipa do kune i po nego skoro pa duplo skuplje nego kod nas. U trgovinama ga nigdje ne nađeš ispod 50 bahta tj 10kn, a u barovima je to 1.5-3x skuplje.

3. Thaimer Ivan napisao:

A niti je 10$ tj 350 bahta za 1GB povoljno. Za 80 bahta (16kn /2.5$) tjedno imas unlimited net

4. Božica Rajič napisao:

Jako zanimljiv putopis, predivne fotke i čini se kao jedno prekrasno iskustvo <3 <3 <3 <3 <3

5. Zlatko napisao:

Meni i supruzi je Krabi bio najlošiji dio putovanja. Odsjeli smo Railay Princess Resort & Spa jer je bilo cjenovno prihvatljivo. Kada sletite u Krabi, bace vam prtljagu u mali bus jednu na drugu. Nemaš pojma kada trebaš izaći iz busa i kamo trebaš ići. Pogledajte dobro slike od Railay Princess Resort & Spa i primjetite kako se more povuklo. Očaj jedan, kao da hodam po živom blatu. Gore je na Novom Zelandu!! Naravno svu prtljagu sam nosiš do čamca iako je to najmanji izazov. Lokacija na kojoj smo odsjeli je cool, ali nemaju riješenu kanalizaciju i izmet pliva u moru. Očaj jedan! Izlet na Phi Phi sa brzim brodom je također vrlo neugodan i bez veze. Tajland više nije zemlja osmjeha … ma nije mi važno da je jeftino, ali sam totalno razočaran. BKK je cool vidjeti ako niste bili, a Chiang Mai je super. Sve u svemu se nemamo namjeru tako brzo vratiti na Tajland. Ali tko zna?

6. ilija veselica napisao:

Ja sam se bas prije par dana vratio iz Tajlanda. Bio sam u Bangkoku, na otocima Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, u gradu Surat Thani, u nacionalnom parku Khao Sok i na kraju u Krabiju (Railay beach i tura 4 islands opisana u clanku). Najljepsi dio putovanja su otoci Koh Phangan i Koh Tao. Turista ima ali ni priblizno kao u Krabiju. Ja sam nakon Bangkoka svugdje unajmljivao skuter (motor) za cca 40kn/dan, a po otocima je to must have, tako da sam navedene otoke istrazivao skuterom ali jos puno toga je ostalo neistrazenog. Ako se ikad budem vracao idem definitivno na Koh Tao i Koh Phangan jer imaju dosta vrhunskih plaza koje nisu prekrcane turistima, a ako ste bas avanturist mozete naci i osamljene plaze. Plus ima odlicnih lokacija za snorkeling na tim otocima.
    Khao Sok je takodjer bio vrhunski dozivljaj jer tu dolaze uglavnom lokalci u posjetu i jako je mirno a pejzaz je fantastican. Ja sam nasao paket za 600kn koji ukljucuje 2 ture brodom (dnevna i sutradan u izlazak sunca), nocenje u plutajucem apartmanu na jezeru, 3 (jako obilata i odlicno spremljena) obroka.
    Na Krabiju, na plazi Ao Nang i Railay beach (do koje se moze samo brodom) je doslovno turist na turistu. Tek kad sam uzeo 4 islands privatnu turu (longtail) brodom i krenuo rano ujutro u 6 onda se moze doziviti taj dio i bez previse turista. Sve ture pocinju u 9 i nakon te ure je sve krcato turistima gdje god da dodjete na Krabi. Ne kazem da je tu bilo lose, ali se tu vise ne bi vracao za razliku od spomenutih otoka 🙂

7. Zok napisao:

Pozdrav svima,

Krabi “županija” je rekao bih poprilicno raznolika. Nisam bio, ali zadnjih par dana istrazujem I cini mi se da sam ubrao neke stvari…
    Irena je opisala mjesto I plazu za koju bih rekao da nema veze s turizmom vecih razmjera koji se dogadja oko Ao Nanga pa prema jugoistocno…. Opet, koliko vidim, niti Ao Nang nije toliko turisticki “ugrozen” koliko jeste Phuket koji je nedaleko… A I tamo se moze naci mirnije mjesto…

Prije putovanja je dakako potrebno dobro provjeriti sto vas ocekuje tamo gdje idete, da li ono sto ocekujete po prilici mozete i dobiti, da li je to igra plime I oseke, plaže, nocni zivot, slon ili magarac, guzva, hrana – informacije su dostupne…
    Naravno, najatraktivnija mjesta dobivaju najvise pozornosti, jednostavno je…

Posebnost mog moguceg putovanje je ta sto bih isao obiteljski s djecom od 10 I 11 godina. svakako si biram jedno mirnije putovanje gdje ne bi isli u guzvu i mass turizam, odnosno gledam da pazljivo odaberem smjestaj, izlete I slicno… Svidja mi se lokacija/plaža koju je opisala Irena, moguce cu samo odabrati drugi smjestaj… Vijdet cemo, za sada je to putovanje jos I upitno 🙂

• Ivana napisao:

Pozdrav, zanima me jeste li bili s djecom i kakva su vam iskustva.? Ako nam mozete nesto preporuciti jer bi i ja putovala s dvoje djece u sijecnju pa me stvarno zanima. Hvala

• Zoran napisao:

Evo, vratio sam se jucer i ovo je “putopis” koji sam stavio na Forum, pa samo radim copy/paste :-). Ako ima kakvih pitanja, rado cu odgovoriti….
        ******************************************

Vatili se jucer s Tajlanda pa da podijelim dojmove a buduci mi je ovo prvi post – na pocetku zahvala svima koji su davali komentare, posebno Ajvanu.

Zasto Tajland? Trazio sam destinaciju s lijepim plažama i prirodom, sigurnu, provjerenu, gostoljubivu, ne preskupu, s dobrim i kratkim letovima, za cca 2 tjedna odmora. S Qatar Airways letovima, Tajland je postao vrlo pristupacan iz Zg.

Putovanje – 12 nocenja. Obitelj s dvoje djece (9 i 11 godina). Avio karte kupljene u petom mjesecu, kada je bila neka kao akcija, u prosjeku nas je izaslo oko 550 EUR po glavi (za djecu do 12g je nesto jeftinije, recimo 500). Trajanje boravka je bilo odredjeno godisnjim i skolskim praznicima. Avio karta je bila Zagreb – Doha – Krabi, a natrag Phuket – Doha – Zagreb. To je bila dobra kombinacija jer smo dosli u 06 ujutro u Krabi, a iz Phuketa se vracili u 19:40. Sam stop u Dohi je trajao 3h.

Sumarum: Zakon! Ovo je bilo pravo obiteljsko putovanje i prilika da zajedno iskusimo nesto novo i drugacije. Sve smo organizirali “off massive tour”, dakle bez agencija, samostalno ili u dogovoru s osobljem gdje smo bili smjesteni

1. dio: Ao Nang, 4 dana
        Na stranu komentari da je Ao Nang žabokrecina (uistinu na tim plažama se ne bih kupao – makar – vidi dolje), da ga je pojeo turizam, po meni, to je dobra destinacija, upravo zbog longtail putovanja – koje sam pikirao. Odabrao sam smjestaj u mirnom dijelu, blizu Noppharat Thara plaze, Sabai Resort. Smjestajem sam bio zadovoljan, obilan dorucak, sve je bilo dostupno “by foot”, longtail stanica na 10 min. Nazalost, dva dana longtail brodovi nisu plovili, kiša, vjetar. Obišli smo:
        > longtail do Railay, Phra Nang. Fiksna cijena 100 BAHT/glava u jednom smjeru. Dakle, za nas je to bilo sve skupa 800 BAHT. Preporucam otici na cijeli dan, prvo biti malo na recimo Railay, nesto klopnuti/cugnuti u hipicija barovima/restoranina (veri interesting komjuniti), prošetati okolo, otici na Phrang Nga (mi smo malo i zalutali), tamo se totalno opustiti… S Phra Nang se mozete vratiti u Ao Nang. Ima majmuna, pecina, vidikovaca, stijenopenjaca, zanimljivog svijeta. I prekrasni, prekrasni krajolik, užitak je promatrati iz longtaila. Put brodicem traje krace od 30 min.
        > longtail (privatni, za 3-4 osobe) – 3 island tura. 2000 BAHT (ili mozda 2500, sad vise nisam siguran), trajanje ture 3-4 h. Prvo do Chicken island, onda preko puta zacas do Tup island (kad je oseka, povezana su ta dva otoka), na kraju na caskom do Poda island – koji je uvjerljivo najveci sto se tice tice plaža i “prohodnosti”. Na Chicken ima nesto za popit (mislim i za pojest), plaža je cca 100-200 m, dakle nevelika, Tup je zapravo nesto jako sicišno i slatko – kao vršak Zlatnog rata sa stjencugom na svakoj strani, dok je Poda, “veliki” otok gdje nas je longtail istovario na strani koja gleda na Tup, dok je ona stjencuga koja krasi razglednice i vecina turista/brodova na drugoj strani, cca 10-15 min hodom od mjesta gdje smo bili iskrcani. Sve u svemu na Chicken plazi smo se lijepo iskupali, jedan dio plaze je bio totano pust jer je bio odvojen (trebalo je preplivati 5 metara) od plaže gdje je bila ekipa, to mi se svidjelo.
        > Krabi town, posjet Walking street market i Watu koji je odmah u blizini. Ovaj market mi je bio najbolji, neka fina atmosferica, na bini prepjevi rock klasika, dobra ponuda jela i pica i nenametljivo. I jeftinije cini mi. Wat mi je isto dobro legao…

> jedanput smo se okupali u Ao Nangu, da, tocnije na rubnom dijelu prema zapadu. To je bilo vec drugi kišni dan kako longtail nije vozio i setali smo se uz Noppharat skroz prema zapadu, blizu samog velikog Piera (odakle se moze na Phi Phi i kojegud drugdje) i tamo je bila plazica na samom uscu rijeke – buduci da brodici nisu vozili, bilo je cisto OK. Vise ljudi se kupalo.

Hranili smo se uglavnom u nekim potleušicama na Noppharat, hrane je bila odlicna. Mjesto je imalo dobre google recenzije, dali smo mu šansu. Sigruno im WC nije reprezentativan… Dorucak smo imali u Sabai resort. Sto se tice prijevoza, niti jednom nisam koristi TukTuk (radije samo pjesacili male razdaljine, a TukTuk ima neki fisk minimum), niti songthaew, zapravo kad smo isli u Krabi smo zaustavili neki songthaew i on nam je isporucio cijenu od 400 BAHT sto mi se cinilo previse, no kad je rekao da cemo biti jedini putnici, bilo mi je OK. Isti vozac nas je i vratio po istoj cijeni, nije mu bio problem sacekati 2-3 h u Krabiju. Nama je takva komocija odgovarala – velim 4-oro nas je, dvoje djece. Kod longtail izleta, sve je bilo straigh forward, jednostavno i brzinski, platis i ides, nema brige

AoNang, sto se tice obalnog dijela bih podijelio u tri dijela. Skroz istocno (prema Railay strani) je rekao bih “mirniji” hotelski turizam, tamo ne prometuju vozila, lagana muzikica, hotel/bazen. Tamo gdje se spusta glavna cesta pocinje igra svjetala, sjaja, buke – svega. OK za nocni zivot, reklo bi se. Onda dolazi brdašce do Noppharat, na slikama to izgleda bas pitoreskno, no mirisi nisu takvi, dosta je tu sklepano zbrda/zdola jer je mjesto dozivjelo naglu ekspanziju. Na Noppharat je mirno i lijepo se prosetati, opet ima mirisnijih i manje mirisnih veceri. Ovo su ipak povrsni dojmovi, jer 4 dana je prekratko.
        Cijelim tim dijelom, OK je uzeti pivo, sjesti negdje na plazu i docekati zalazak sunca.
        Od onoga sto mi je zao sto sam propusto je jos jedan longtail do Koh Hong. Phiphi sam izostavio s liste, zbog speed boata i masovke. A dao bih šansu i za treking aktivnosti, malo planinarenja, tu imam izdvojeno ovo:
        > Tab Kak Hang Nak Nature Trail
        > Tiger Cave (sto nije planiranje, nego stepenicarenje, s Watom na kraju)

Djeci je dolazak ujutro i prva šetnja na Noppharat bio šok, jer su se poklopili mirisi smradovi, gomila nekih cerada koji su skrivali štandove, dosta smeca, osjecaj nereda/zapuštenosti. Nešto kasnije, kad se cerade podignu, vjetar okrene smjer – stvari bivaju drugacije a i mi smo se naviknuli :-). A kad se naruci pivo i poklopi zalazak sunca – milina.

2. dio Khao lak, 8 dana
        Cini mi se da u Ao Nangu nisam cuo njemacki jezik, kad smo došli u Khao Lak postalo mi je jasno, svi su ovdje… Dakle, meka za goste iz njemackog govornog podrucja, jedan mirniji tip odmora, penzoneri – dobrodošli!
        Zasto Khao Lak? Paaaa, blizu je Ao Nangu (put via minivan=350-400 BAHT po glavi, voznja 2-3 h), jedan mirniji dio – pogodan za obitelj, slonovi, Khao Sok, Similan, 20 km plaža, blizina aerodroma u Phuketu, bicikl kao prijevozno sredstvo.
        Khao Lak kao mjesto je ono ne bas jasno definiran, dosta je razbacan uz magistralu “4”, no kao neki centar, barem sudeci po tome gdje nas je mini van htio dovesti, jeste Nang Thong. A mi smo bili smješteni u Light Khao Lak resortu (Bang Niang), totalna preporuka, obiteljski business, bungalowi uz bazen, zapravo slicno kao Sabai, ali nekako intimnije. Do plaže 10 min.
        Obišli smo:
        > 20 km plaža, naravno nismo obisli sve :-). E, tu ima materijala, Poseidon beach, Merlin (Lam Kaen, Khao Lak South), Small Sandy Beach, Khao Lak North, Nang Thong, Bang Niang, Khuk Khak, Coconut, White Sand beach, Pak Weep i Bang Sak. Pretrazujuci web mozete naci vise info. Plaže se nastvaljaju jedna na drugu, tesko je reci gdje jedna zavrsava, druga pocinje, obicno je to neki potocic koji se slijeva (kojeg nije problem pregacati). Koja je plaza najljepša? A valjda ovisi u koje doba dana ste bili na njoj, kakva je bila igra plime i oseke, da li vam nesto znace lezaljke i td. Nama je Bang Niang bila najbliza, lezaljke su dosta skupe (100 BAHT po glavi), prema sjeveru je jos intimnija i vise divlja Khuk Khak plaža, gdje je i Haven hotel u koji smo banuli, taman na Happy Horu (16-17h) 🙂
        Coconut i WhiteSand su jedna do druge i mislim da je best buy za cijeli dan, prvo otici na Coconut, pa na White Sand (odakle je bolji zalazak), pri tome je Ao Thong restoran za preporuku. Na Pak Weep je par resorata uz plazu, no to je sve – ono – intima, imate prostora koliko hocete, tamo nam je bio odlican Mr Bao restoran. Posebna je Small Sandy beach, koja je dijelom Lam Ru national parka, preporuka. Vodopad Chang Fa je isto dijelom tog parka, odnosno karta (200 BAHT odrasli, 100 djeca) vrijedi za jedno i drugo. MI smo sve to obisli u jednom danu (Small sandy beach, Chang Fa, plus White Sand beach) – jer smo tako dogovorili s Taxi driverom. Krenuli smo do Small Sandy beach, taxi driver nam se svidio i s njim smo onda dogovorili ostatak dana, odnsono dogovorili da cemo na nekom mjestu ostati 2 sata, pa se cujemo telefonom i slicno…. ChangFa mi je bio ugodno iznenadjenje, svidjela mi se ta setnjica “šumom” i sam vodopad ima par “nivoa”, fora.
        Sa Light resortom smo dogovorili ostale ture. Jedna je ukljucivala slonove, eticki/neeticki, eh, moram priznat da je dio ture bio onak – nije mi se bas svidio (mali slonic izvodi trikove), bilo je tu i jahanja (u nosiljci), mijesani osjecaji. Svakako upecatljivo. Camp je bio udaljen oko 50 km i cijena s prijevozom je bila 1500 odrasli, 700 djeca, sve skupa 4400 BAHT,
        Odlazak u PHang Nga zaljev, longtail sightseeing, James Bond island i Koh Panyi. Monkey Cave. Phang Nga je prekrasan zaljev i preprucam, lijepo je, tu nas je longtail došao 2000 BAHT, na cca 3h, plus opet prijevoz taxijem do tamo – 2000 BAHT. Koh Panyi ima dobru nogometnu pricu, OK je prosetati tim plutajucim selom. Monkey Cave, vise/manje.
        Svako jutro sam se malo provozao biciklom, its OK. Sve su to bile kratke voznje okolo. Iako to nisam napravio, mogu zamisliti da odem do Chong Fa vodopada, pa i do neke od udaljenijih plaza, sto ukljucuje voznju po “4” magistrali – gjde sam znao vidjati, doduse rijetko – bicikliste.

Khao Lak se djeci vise svidio, mirnije je. Ima 4x tjedno veliki Bang Niang market, stajaznam, tu se meni bas nesto nije svidjelo, no supruga je rado obilazila standove. E da, cooking class je za nju bila totalna uzivancija, isto organiziran kroz Light resort, i potrefilo se da je to bio class 1 na 1.
        Do Phuketa smo imali privatni minivan, cijena 1500 BAHT.

Generalno… Nismo se nesto cjenkali, vecinom smo imali privatni prijevoz. Sigurno se dalo tu ušparati. Po dolasku uzeli smo DACT Happy tourist SIM, neograniceni Internet i 100 BAHT kredit, 600 BAHT cijena. Vrijedi 8 dana, nakon 8 dana sam uzeo samo jos dodatni Data paket za 150 BAHT koji vrijedi 7 dana (neogranicen promet) – to jednostavno odete u neki prikladan shop i oni to naprave za vas. Cjenovno, vecinu para smo potrosili na pivo :-). Singha je stvarno dobro pivo, punije, nesto kao Zlatni Pan, dok je Chang kao obicni Pan. No, najbolje probat pa vidjeti. Probao sam i Leo… Pivo u restoranu je cca 50-70 BAHT malo, 90-120 veliko, tu negdje. Od hrane, riba je nesto skuplja, a nas cetvoro je obicno potroslo oko 800 BAHT za obrok (4 jela, 5-6 cuga).
        Sporazumijevanje na engleskom, kako gdje i ovisno kakvu uslugu trebate. Vozac longtaila je vozac i ne zna engleski. Zna gdje vas vozi i to je njegov posao. Onaj koji prodaje karte ce znati engleski. U restoranu cete se uglavno moci sporazumjeti. Opcenito, dosta njih i zna engleske rijeci, no ne razumiju vas, niti mi njih jer totalno drugacije izgovaraju. Papir olovka, google maps/translator,…
        U Khao Laku je bilo vise osmjeha i pozdrava nego u Ao Nangu. Ekipa iz Light resorta nam je dala i neke prigodne poklone na rastanku, a Mr Dumm – koji je tu bio nesto kao nas private driver, je kupio djeci i nama par suvenira. U svakom slucaju svugdje smo se osjecali sigurnim i dobrodoslim.
        Sheman, nocni zivot, sex tourism, nismo bas namjeravali upoznati :-), u Khao Laku je zanimljivo da je vise zivota uz magistralu, sto se vise spustate prema moru – to je mirnije.

Iznenadio sam pozitivno kulturom u prometu!