Što napraviti u slučaju da vam je let odgođen ili otkazan? Korak po korak kako nadoknaditi troškove ili dobiti odštetu od avio kompanije.

Let vam je otkazan ili odgođen na nekoliko sati, bilo krivicom avio kompanije ili višom silom, vi imate prava koja možete i trebali bi ih iskoristiti. Nama se taj slučaj dogodio u 12. mjesecu 2014., u tom trenutku nisam znao svoja prava a nadam se da će vama ovaj tekst pomoći da budete upućeniji u ono što možete i trebate napraviti.
Naime naš let iz Brisela u Veneciju je bio odgođen na 24 sata zbog općeg štrajka na aerodromu taj dan. Ni sami nismo znali naša prava u tom trenutku tako da nam nije bilo poznato što trebamo napraviti. Službenica na Ryanair šalteru, dva dana prije leta za koji je već bilo izvjesno da će biti otkazan jer je štrajk bio najavljen, rekla nam je da imamo pravo na noćenje o njihovom trošku (na direktno naše pitanje, nisu sami ponudili) ali ne može nam to odmah napraviti već moramo doći ponovo na aerodrom na dan leta. Tako smo i napravili što je bila greška, taj dan nije bilo nikoga na aerodromu. Naravno, pa štrajk je! Ipak čovjek sa kojim smo dijelili taksi do aerodroma, a to je bio jedini mogući prijevoz jer je štrajk uključivao i kompletan gradski prijevoz Brisela, stavio nam je bubu u uho, imamo pravo na nadoknadu svih troškova koje smo imali čekajući na avion. Ti troškovi ukljućuju smještaj ako je potreban, taksi za prijevoz do smještaja i natrag na aerodrom, hranu, piće, grickalice, dva telefonska poziva i sve drugo što je potrebno za vrijeme čekanja…
Nakon povratka doma google je učinio ostalo. Malo sam istražio prava koja putnici imaju i došao do bitnoga, sve je pokriveno sa “REGULATION (EC) No 261/2004“. To je nešto na što se prvo trebate pozvati.
Pa što piše u toj regulativi 261/2004?
Regulativa 261/2004 obuhvaća prava putnika u slučajevima kada je let odgođen ili otkazan a ispunjeni su sljedeći uvjeti:
- imate potvrđenu rezervaciju za let i pojavili ste se na vrijeme na check-inu šalteru prije nego je prošao check-in deadline (osim za unaprijed otkazane letove, tada se ne morate niti pojaviti)
- vaš let kreće iz EU ili putuje ka aerodromu unutar EU
Prava možete iskoristiti ako je ispunjen neki od sljedećih uvjeta.
Uskraćen vam je ukrcaj. Ponekad avio kompanije namjerno prodaju veći broj karata nego što ima mjesta u avionu iz razloga što se gotovo nikada ne pojave svi putnici u avionu. Kompanije imaju detaljno izračunate statistike koliko extra karata mogu prodati a da rizik da avion bude prebukiran bude podnošljiv. Ipak ponekad im stvar izmakne kontroli i dođe do overbookinga. Ovdje je odgovornost avio kompanije jasna i nedvojbena, zbog špekulacija vi nemate mjesto u avionu iako imate uredno kupljenu kartu. U tom slučaju avio kompanije prvo će tražiti dobrovoljce koji će se odreći svoga mjesta na tom letu za određenu naknadu. Avio kompanije će punuditi određeni, nemali iznos koji će one smatrati primjerenim. Vi, ako niste zadovoljni ponuđenim slobodno tražite više. Ako ni potraga za dobrovoljcima ne da rezultata vama će biti odbijen ukrcaj što omogućuje glatko ostvarivanje dolje navedenih prava.
- Let je odgođen. I to:
- za dva ili više sata za letove do 1.500 km;
- tri sata za sve letove unutar EU preko 1.500 km i one van EU od 1.500 do 3.500 km;
- 4 sata za sve druge letove koji ne spadaju u prve dvije kategorije.
- Let je otkazan. Osim pod uvjetima:
- da ste obavješteni o otkazivanju dva ili više tjedna prije leta;
- ili ste obavješteni između dva i jednog tjedna prije leta ali vam je ponuđena alternativna ruta sa kojom nećete krenuti više od dva sata prije planiranog leta niti stići više od 4 sata nakon planiranog dolaska na destinaciju;
- ili ste obavješteni manje od tjedan dana prije planiranog leta ali vam je ponuđena alternativna ruta sa kojom nećete krenuti više od jednog sata prije planiranog leta niti stići više od 2 sata nakon planiranog dolaska na destinaciju;
- ili je let otkazan zbog neplaniranih okolnosti koje nisu pod kontrolom avio prijevoznika npr. sigurnosni razlozi, vremenske neprilike ili tehnički razlozi za koje nije odgovorna avio kompanija (viša sila).
RIGHT TO COMPENSATION – Pravo na kompenzaciju
Ukoliko su ispunjeni gore navedeni uvjeti imate pravo na kompenzaciju, i to:
- 250€ za letove do 1.500 km;
- 400€ za sve letove unutar EU preko 1.500 km i one van EU od 1.500 do 3.500 km;
- 600€ za sve druge letove koji ne spadaju u prve dvije kategorije.
RIGHT TO REIMBURSEMENT OR RE-ROUTING – Pravo na naknadu ili preusmjeravanje
1. ako vam nije odobren ukrcaj u avion, dobrovoljno ili ne, imate pravo na povrat novca cijele karte za dijelove koji nisu iskorišteni, kao i za iskorištene dijelove koji više ne služe svrsi zbog kašnjenja, također imate pravo i na povratak u mjesto polaska o trošku avio kompanije;
- 2. preusmjeravanje do krajnje destinacije drugim letom sa sličnim uvjetima u najranijem mogućem roku;
- 3. ili preusmjeravanje do krajnje destinacije drugim letom sa sličnim uvjetima u neki drugi dan ako se vi slažete s tim.
RIGHT TO CARE – Pravo na brigu (hrana, piće, komunikacija i smještaj)
Ako je vaš let odgođen na više od 2 sata imate pravo na besplatno:
- Hranu, piće i osvježenje u proporcionalnoj količini vremenu čekanja;
- Dva telefonska poziva, fax, sms ili email;
- Hotelski smještaj jedno ili više noćenja (koliko je potrebno do sljedećeg leta) i transport do hotela i natrag na aerodrom (taxi).
O svim navedenim pravima avio kompanije dužne su vas obavijestiti, no naravno, to često izbjegavaju učiniti. Također većina avio kompanija ima službe zadužene za rješavanje ovih pritužbi kao i kontakt telefone i email adrese koje ipak nerado objavljuju. Trebate li neki od ovih kontakata morat ćete se potruditi pronaći ih. Što se našeg slučaja sa Ryanairom tiče kontakti su sljedeći: refund@ryanair.com i cswebform@ryanair.com.
Avio kompanije su dužne isplatiti vam naknade u gotovini, bankovnim transferom ili čekom. Često će to pokušati napraviti vlastitim vaučerima ali vi na to ne morate pristati.
Ako ste već predali zahtjev, bilo za compensation ili neku drugu vrstu naknade najvjerovatnije će pokušati izvući se na extraordinary circumstances, bilo da je u pitanju kvar aviona, vremenske neprilike ili štrajk kao u našem slučaju. Bez obzira na to pozovite se na slučaj Denise McDonagh v Ryanair Ltd u kome je sud već odlučio da ne postoji takva stvar kao što su “super-extraordinary circumstances“, tada je u pitanju bila erupcija vulkana Eyjafjallajökull na Islandu 2010. godine. Ryanair, kao i druge kompanije su se pozivale na extraordinary circumstances i izbjegavali bilo kakvu nadoknadu troškova koje su ljudi zaglavljeni na Islandu ili u drugim dijelovima Europe imali oko neplaniranog boravka. Međutim sud to nije prihvatio i proglasio je avio kompanije odgovornim za brigu o putnicima čak i u slučaju više sile.
Na kraju što napraviti ako vam se desi neki od gore navedenih scenarija. Svakako se javite avio kompaniji i zahtjevajte nadoknadu, bez zahtjeva je ne možete niti dobiti. Možete uzeti i neku od specijaliziranih agencija koje se time bave ili čak odvjetnika ali mislim da nema potrebe za tim. Sve zahtjeve možete predati lako i sami, najvjerovatnije će to biti dovoljno za uspjeh, ako ipak ne bude onda možete razmisliti o odvjetniku. U svakom slučaju nemojte propustiti ostvariti svoja prava, a kada novac stigne na vaš račun možete se počastiti novim putovanjem. Tako smo i mi napravili. 🙂
Postupak korak po korak
Što točno napraviti kako bi dobili Compensation ili Refund. Ovdje su navedeni koraci koje smo mi napravili na Ryanair stranicama. Ako se žalite nekoj drugoj avio kompaniji morat ćete sami pronaći način na koji se podnosi žalba ali vjerujem da će postupak biti sličan.
- 1. Proučite vaša prava vezano za regulativu EU 261. Prije svega pročitajte naš članak ali i tekst na Ryanair stranicama koji se nalazi ovdje.
- 2. Napišite žalbu. Ovdje možete preuzeti kao primjer našu žalbu, naravno prilagodite ju svojim potrebama i unesite svoje podatke i podatke vašeg leta. Preuzmite .doc file Compensation-request.
- 3. Ispunite Refund formu na Ryanair stranicama. Ukoliko tražite compesation po osnovi regulacije EU 261 popunite formu koja se nalazi ovdje. Za druge refund zahtjeve popunite formu koja se nalazi ovdje. Priložite račune koje imate za nadoknadu troškova ili rukom napisanu žalbu sličnu primjeru gore u kojem zahtjevate nadoknadu troškova bez računa. Sa računima će biti lakše ali nije nemoguće niti bez njih.
- 4. Za sva dodatna pitanja možete kontaktirati Ryanair na email adresi cswebform@ryanair.com uz obavezno navođenje referentnog koda u naslovu poruke, na primjer Ryanair File Reference: ______/______/__. Referentni kod ćete dobiti sa njihove email adrese refund@ryanair.com. Svu naknadnu komunikaciju ćete obavljati putem ovih email adresa ali vjerovatno će dva ili tri emaila biti dovoljna da ostvarite svoja prava. U našem slučaju vrlo brzo i korektno su odgovarali, ne mogu se požaliti na komunikaciju.
5. Kao način plaćanja refundacije vjerovatno će vam ponuditi da vam pošalju ček. Ovo je u redu ali predlažem da insistirate na bankovnom transferu jer naplatu čeka koji će vam poslati poštom naše banke nerado vrše, ako i nađete neku voljnu da vam to napravi očekujte čekanje i do mjesec dana za naplatu i zelenaške naknade do 20% vrijednosti čeka. Nama su također prvo poslali ček a naknadno smo ga poništavali kada smo shvatili koliko ga je teško i skupo unovčiti kod nas i tražili uplatu direktno na bankovni račun na koju su pristali bez problema (trošak transakcije je bio svega 7 kn). Samo računajte da će vam biti potreban račun na koji je moguća uplata deviza iz inozemstva (većina tekućih računa ovo već omogućuje) i IBAN kod tog računa za uplate iz inozemstva.
Želite još više informacija?
- Kompletan tekst REGULATION (EC) No 261/2004 pročitajte ovdje.
- Listu extraordinary circumstances pročitajte ovdje.
- FAQ Europske Komisije vezan za ovu tematiku pročitajte ovdje.
- Još korisnih informacija ovdje.
To bi bilo otprilike sve. Uz malo truda i strpljenja možete očekivati povrat novaca i početi planirati sljedeće putovanje. 🙂
Sretno!
Tko često putuje, korisno je imati instaliranu i aplikaciju Your passenger rights , pa su mu sve informacije nadohvat ruke 🙂
Hvala na dopuni Aster. 🙂
Htio bih se samo zahvaliti na ovom članku. Uspješno je dobivena naknada od strane Croatia Airlinesa.
Hvala još jednom!
Odlično! 🙂
I hvala vama na povratnom komentaru, drago nam je čuti da vam je koristio naš članak.
Nedavno smo se vratili iz Turske, Istanbula, odmah iza Nove godine 1.1. 2016. Avio prijevoznik Turkish Airlines bez ikakvog je upozorenja, obavijesti otkazao let za Zagreb kao i stotine ostalih letova. Naime, s Ataturka su polijetale sve ostale avio kompanije, ali izgleda da samo Turskish nije. Obzirom da nigdje ni postojala obavijest o otkazivanju leta, sasvim slučajno smo to saznali i onda više od 6 sati stajali u redu za promjenu karte za dan kasnije (znači za 24 sata nakon zakaznog, a otkazanog leta) i još dva sata čekali u redu za hotel (koji nam je omogućila avio kompanija). Poslali smo compensation claim, baš po tome kako ste naveli u svojem članku, no Turkish Airlines odbio je kompenzirati navodeći da “The impact of the heavy snowfall in Istanbul between 31st of December – 03rd of January on our airport operation was more than expected…. Naravno da to nije točno jer ostale su avio kompanije polijetale a ono što se smatra da je glavni razlog je “over booking” a ne loše vrijeme jer smo nakon 24 sata normalno poletjeli za Zagreb, a vrijeme je bilo isto. Činjenica je da su nam omogućili hotel, prijevoz od – do, doručak, vodu, sendvič dok smo čekali, ali tek nakon 8 sati čekanja. Što da sada radimo?
U slučaju više sile, u vašem primjeru snijega, avio kompanija nije dužna isplatiti kompenzaciju a s obzirom da su vam tako odgovorili znači da je takav stav Turkish Airlinesa prema ovoj situaciji. Napravili ste sve što ste mogli, predali ste zahtjev koji oni ne priznaju, sada jedino što možete još eventualno pokušati je angažirati neku agenciju da pokuša ponovo ili ići u privatnu tužbu. Nažalost ne vjerujem da ćete imati uspjeha, tim više jer TA nije EU kompanija i jer let nije bio s polaskom iz EU, sigurno će se toga uhvatiti u eventualnim daljnim koracima. Bojim se da nećete uspjeti izvući nikakvu kompenzaciju iz ovog slučaja ali ako želite možete pokušati s agencijom ili tužbom.
Sretno! 🙂
Hvala na odgovoru! Sve je točno što ste napisali. Zahtjev je odbijen, a ni tužba nema smisla. U svakom slučaju sretni smo jer su nam omogućili 5* hotel, hranu i prijevoz od, do. Ostalo nisu dužni jer ne podliježu zakonima EU.
Pozdrav, koja je razlika između prava na brigu i prava na kompenzaciju? Isto nam se dogodilo, prije par dana kontrolori leta u PArizu su štrajkali pa su nam zbog toga otkazali let iz Barcelone prema Veneciji. Razmišljao sam tražiti povrat troškova za smještaj, prijevoz ( novci koje zbog uvjeta ponuđača nismo mogli dobiti nazad) i trošak hrane.
Što napraviti u tom slučaju, tražiti povrat troškova za smještaj, prijevoz i hranu ili ovih 250€ ( let je kraći od 1500kn) ? Hvala.
Pozdrav Saša,
Između prava na brigu i kompenzacije je velika razlika. Kompenzaciju dobiješ kao odštetu zbog kašnjenja leta, gledaj na to kao na određenu kaznu prijevozniku a satisfakciju tebi zbog izgubljenog vremena. Da bi dobio kompenzaciju odgovornost avio kompanije ne smije biti sporna, u tvom slučaju odgovornost ipak nije njihova jer je riječ o štrajku van njihove kontrole. Dakle kompenzaciju ne možeš dobiti ali sa druge strane pravo na brigu ostaje i morat će ti nadoknaditi sve troškove koje si imao za to vrijeme. Svakako traži nadoknadu troškova, nadam se da imaš račune jer to olakšava stvar no nije nemoguće niti bez njih, mi ih nismo imali.
Sretno i javi kako je prošlo. 🙂
Pozdrav, 18/12/2015 imao sam connected flight iz Zagreba preko Istanbula do Kuala Lumpura. Let je bio odgođen 7 sati i zbog toga nisam stigao na drugi nepovezani let iz Kuala Lumpura za Sydney. Letio sam preko Turkish airlinesa. Zanima me da li ja mogu dobiti kakvu nadoknadu troškova pošto je let bio odgođen 7 sati, nikakvog objašnjenja nije bilo (ma da je netko spomenuo da je zbog vremenskih neprilika u kuala lumpuru odgoda), na aerodromu nitko ne zna engleski i ponašanje zaposlenika je bilo u najmanju ruku bezobrazno i neprofesionalno. Hvala unaprijed na odgovoru i sve pohvale na odličnoj stranici. Lijep pozdrav
Delay je bio u Istanbulu, ako se ne razumije iz ovog gore 🙂
Pošto je riječ o connected flight-u vjerujem da imaš osnove za dobiti odštetu. Polazak je bio iz EU međutim ovo područje je još prilično nedorečeno i još uvijek ne postoji neka sudska praksa. Ja bih u svakom slučaju pokušao pa vidjet ćeš kako će proći. Možda da kontaktiraš refund.me ili neku sličnu agenciju pa ćeš odmah vidjeti da li ti daju neke šanse. Sretno i molim te javi kako je prošlo. 🙂
Hvala na brzom odgovoru, javim ako bude išta 😉
Postovanje. Putovali smo sa Ryanairom trst- london let je kasnio 4h i imamo pravo na naknadu ali postoji mali problem, na mail sto smo nasli vamo na stranici ni jedan ne funkcionise jednostavno ne primaju. Sad ne znam kako da stupm u kontakt sa njima ili jednostavno da posaljem agenciji da se sa time pozabave. Hvala na savetima.
Pozdrav Srđane,
vrlo vjerovatno su mijenjali email-ove, njima je svakako u interesu da oni budu što manje dostupni, ovdje objavljeni su stari već skoro godinu dana tako da…
No svejedno vama za početak i ne treba email, trebate popuniti online formu iz točke 3., link je i dalje isti a evo da ga i ponovimo: https://refundclaims.ryanair.com/
Nakon što popunite formu dobit ćete od njih odgovor sa adresom za daljnju komunikaciju.
Nadam se da će vam ovo biti od pomoći. Sretno i javite kako je prošlo. 🙂
Postovani,
molim Vas da razmotrite nas problem i da nas posavetujete.
Cerka nam je 17.2. otputovala za Santijago de Kompostelu. Iz Beograda je imala vezan let do Madrida preko Rima. Avio prevoznik je Alitalija. Avion je kasnio na poletanju nekih 35 min sto je bilo dovoljno da joj pobegne avion za Madrid jer je na kontrolnim salterima u Rimu bila neverovatna guzva.
Na rimskom aerodromu su joj obezbedili let 4 sata kasnije na letu Air Europe. Medjutim zbog greske salterske sluzbenice kada je dosla na ukrcavanje nije bila na spisku putnika. Uspela je da se ukrca posle rasprave, ali je prtljag ostao u Rimu. Naravno zbog razlike u letu od cetiri sata, avion za Santijago joj je otisao. Uspeli smo da uradimo rerutiranje preko agencije koja nam je karte prodala uz doplatu od nekih 80e. Uz to, morali smo da joj nadjemo hotel da ne bi spavala na aerodromsķim klupama jer joj je let bio tek sutradan. Cena hotela je 62e. Kada je konacno stigla u Santijago, kofera naravno nije bilo iako je na beogradskom aerodromu bio obelezen da ide na krajnju destinaciju. Stigao je sa tri dana zakasnjenja , doduse na adresu.
Moram da Vam napomenem stres koji smo doziveli jer se radi o dvadesetogodisnjoj devojci kojoj je ovo bio prvi let avionom uopste.
Molim Vas da nam date Vase misljenje o celom slucaju i ima li svrhe zaliti se i kome.
S postovanjem,
Svetlana
Pozdrav Svetlana,
Pokušajte svakako tražiti kompenzaciju, vrijedi pokušati. EU 261/2004 pokriva samo zemlje Europske Unije što Srbija nije ali također pokriva i avio kompanije registrirane u EU i letove koje idu prema EU tako da vjerujem da ste pokriveni. Zahtjev možete predati sami na Alitalia stranicama ili možete uzeti neku od brojnih specijaliziranih agencija npr. http://www.refund.me. U slučaju agencije morat ćete platiti proviziju nakon isplate. Ako idete sami zahtjev morate sami predati Alitalii, porovjerite imaju li neku online formu (ja nisam našao), ili pošaljite popunjen ovaj pdf.
Svakako predajte i sve ove troškove koje ste imali. Ako odbiju kompenzaciju, što je moguće, ostaje vam “Right to care”. Navedite sve troškove koje ste imali uključujući noćenje, hranu, piće…dostavite im kopije svih računa koje imate, za one koje nemate samo navedite stavke. Vjerujem da će vam se ovo riješiti pozitivno.
Sretno! 🙂
Postovani,
Otkazan nam let iz Barcelone za Veneciju preko Ryanaira i to nam javljeno danas bez objasnjenja o otkazivanju i nije nam ponuden alternativni let. Let je trebao biti za 5dana.
Mi cemo zakazat drugi let preko druge kompanije isti dan kad nam je tebao biti i ovaj let pa me zanima jel ovih 250eura dobijemo bez obzira kolko drugi let dode ili do 250eura ovisno kolki su nam troskovi leta? I zanima me kad ste slali zalbu otprilike kolko je trebalo da vam oni zalbu uvaze i posalju novce.
Lijep pozdrav!
Ivana
Pozdrav Ivana.
Pretpostavljavam da je razlog otkazivanja ova jučerašnja odluka Ryanaira da masovno smanji i otkaže 50-60 letova dnevno. Prema meni ovdje je stvar jasna, do otkazivanja je došlo poslovnom odlukom kompanije i odgovornost je isključivo njihova. Pošto vam je let za 5 dana, dakle unutar kategorije koja kaže:
pitanje je da li su vam ponudili alternativni let koji spada u gore opisanu kategoriju? Vjerujem da jesu jer u obavijesti su rekli da će tako napraviti. Ako su vam ponudili let koji spada u ovih sat vremena prije planiranog leta onda to i prihvatite, nemojte sami kupovati karte jer će vam biti teže doći do svojih novaca. Ako ponuđeni let nije unutar ovih sat vremena od planiranoga možete odbiti i tražiti punu kompenzaciju tj. 250€ po osobi.
Što se tiče našeg zahtjeva žalba je prlično brzo uvažena, unutar nekoliko dana i nekoliko poslanih emailova sa obje strane.
Sretno! 🙂
Poštovani,
Molim Vas za savjet. Danas smo trebali letjeti za Berlin, iz Zagreba, u 08.40. Medjutim, dvoje od troje članova obitelji nije bilo na popisu putnika (sin i ja). Karte smo uredno platili i imali isprintane primjerke. Put je organizirala agencija e-Tours. Kontaktirali smo ih, prvo su rekli da smo zakasnili (nismo, imamo i dokaz). Nakon nekoliko sati cekanja, rekli su da možemo ići drugim letom, u 13h, preko Kelna. Pristali smo, ali i ovaj put dvoje putnika nije bilo na popisu. Uglavnom, propao je put, kotizacija za propušteni kongres od 400€, kao i troškovi hotela. Direktno smo otišli (cijela obitelj) u agenciju e-Tours, gdje su nam pokušali objasniti da oni nisu krivi, već da se žalimo avio kompaniji Germanwings. Suprug je inzistirao da kažu tko je pogriješio, i tada mu je djelatnik agencije prijetio da će ga izbaciti. Tražili smo njihovo očitovanje … I sto sad. Da li je odgovorna Agencija preko koje smo planirali putovati, ili sami moramo tražiti kompaniju (nismo niti znali koja je), za pokrivanje svih troškova.
Hvala puno na odgovoru!
Pozdrav Irena,
nažalost tek sada vidimo vaš komentar. U vrijeme kada je objavljen bili smo na putovanju tako da nam je potpuno promakao. Nadamo se da ste uspjeli dobiti svoju odštetu. Ako proces još traje i mislite da možemo nekako pomoći javite nam se.
Poštovani,
iako je u tekstu sve dosta detaljno napisano, moram tražiti izravni odgovor. Naime, radi se o Ryanairovom letu iz Milana za Lisabon koji je kasnio 7 sati. Stjuard, ili što je već, koji nam je trebao pregledati karte prilikom ukrcaja rekao je da je uzrok kašnjenja kvar na avionu. Sve smo to saznali desetak minuta prije nego što smo trebali poletjeti. Znači imamo (ja i troje ljudi koji su bili sa mnom) sve uvjete za ostvarivanje našeg prava kad je u pitanju kompenzacija od 400€ po osobi. Uglavnom, prateći Vaše savjete korak po korak, zapnem već na 2/3 točki, odnosno na onom dijelu kada treba od njih zatražiti novac. Napisao sam žalbu po šabloni koju ste stavili kao primjer, pa me zanima kako šaljem tu žalbu? Šaljem li običnom poštom ili e-mailom? Ukoliko je e-mailom, na koji mail šaljem, pošto je Ryanair vješto sakrio baš svaki svoj mail. Poslao sam žalbu na mail spomenuti u tekstu refund@ryanair.com, ali nema odgovora. Isto tako nikako nemogu ispuniti njihov on-line obrazac za kompenzaciju. Nakon što upišem sve podatke koje traže, nakon što kliknem na “submit” vrati me na istu stranicu i traži da ispunim rubrike s iznosom za smještaj i hranu, a to je 0.00 € jer ne tražimo to pošto smo dobili vaučere za hranu. Svejedno, koji god broj upisao ne priznaje vrijednost i vraća me da to ispravim. Kako izbjeći posredničke stranice koje uzimaju jako dobar postotak od svega, jer ovaj regularni put do kompenzacija kao da namjerno ne radi. Baš iznenađujuće…
Pozdrav Antonio,
imate pravo, sve avio kompanije izbjegavaju dati konkretne upute kako predati zahtjev i informacije treba kopati duboko po stranicama. Prošlo je već izvjesno vrijeme od kako smo mi tražili odštetu, koliko vidim forma za EU 261 zahtjev sada se nalazi ovdje: https://eu261expenseclaim.ryanair.com/
Izmjenili smo link i u našem članku da bi sada trebalo biti OK. Što se email adrese tiče nisam siguran radi li još uvijek ova koju smo objavili. Novost je da Ryanair sada ima chat tako da ih možete pitati i tim putem gdje da predate zahtjev. Hvala za info i sretno sa vašim zahtjevom. 🙂
Poštovani,
molim Vas za savjet. Putujemo iz Ljubljane za Sarajevo i uzeli smo povratne karte. Odabrali smo Adria Airways kompaniju jer su imali direktan let što je nama bilo jako bitno i zbog toga smo skuplje platili kartu. Trebali smo se vratit 4.1.ali su nam tjedan dana prije poslali meil da se naš let odgađa za dan poslije. Odma sam zvala Zračnu luku Ljubljana gdje mi oni nude letove ali sa više presjedanja što nama ne odgovara jer mi da smo htjeli presjedati uzeli bi negdje drugdje karte po jeftinijoj cijeni. S obzirom da su blagdani i nitko neće raditi par dana mi ne možemo nikog od odgovornih osoba kontaktirati. Isto tako na moje pitanje zašto je let odgođen odgovaraju zbog “Komercijalnih razloga”. Dali mi možemo tražiti da nam plate još jedno noćenje u hotelu pa da idemo na zakazani let dan poslije ili da tražimo neku kompenzaciju?
Pozdrav Sanja,
isprike na kasnom odgovoru. Ako sam dobro shvatio avio kompanija vas je obavijestila o promjeni termina leta više od 2 tjedna prije samo leta, da li je ovo točko? ukoliko je tako bojim se da nemate pravo na kompenzaciju niti na nadoknadu troškova no možete tražiti full refund ukoliko ne želite putovati pod tim uvjetima no u tom slučaju ništa od vašeg putovanja.
Zdravo,
Rezervisao sam let iz Tivta za Beograd. Let je trebao da bude u 8:55, medjutim aviokompanija me nije obavjestila da je let pomjeren za 7:30 tako da sam zakasnio na check in. Zbog njihove greske premjestili su me na let u 13:50, medjutim meni to nije nista znacilo jer sam kasnio na poslovni sastanak.
Da li imam pravo na novcanu nadoknadu?
Pozdrav Nikola,
bojim se da ne, barem ne po osnovi EU261 o kojoj ovdje govorimo. Regulacija EU261 je obavezna samo za avio kompanija iz Europske Unije i one koje lete u EU. U vašem letu to nije slučaj no sigurno postoje neki državni propisi za ova pitanja i u Srbiji i u Crnoj Gori te biste trebali proučiti njih, tu vam nažalost ne možemo pomoći.
Sretno! 🙂
Dobar dan. Vidim da objasnjavate svakakve mogucnost. Pa se nadam da cete mi moci pomoci. Ja sam naime kupila karte za Nilki fly. Koja je propala sa 14.12.2017. Nemogu se nikome obratiti. Agencija preko koje sam kupila karte Travelgenio se ograduje da su oni samo posrednici i da se javimo aviokompaniji. Naravno da bi se javili aviokompaniji ali nemate kome jer oni ne rade…pa lijepo Vas molim da mi pomognete. Sta napraviti u slucaju kad aviokpmpanija propadne? Kako vratiti svoj novac? Da jos sam i platila osiguranje od otkazivanja putovanja?. Osjecam se zalosno , prevareno i jadno. Nadam se da cete mi pomoci. Moj prvi veliki put i prodem ovako. Strasno. Unaprijed zahvaljujemo. Ines
Pozdrav Ines,
Žao mi je što vam se to dogodilo, nažalost iako rijetko takve stvari se mogu dogoditi. Nažalost regulacija EU261 o kojoj govirimo u ovome članku ne pokriva slučajave slične vašem već joj je svrha drugačija.
Što se tiče posrednika to je uobičajena priča, sa njima je sve super ako je sve OK sa letom međutim ako dođe do bilo kakvih problema svoja prava lakše ćete ostvariti ukoliko imate direktan ugovor sa kompanijom bez posrednika.
Na svu sreću iskustava sličnih vašem nemam, nije mi se to još nikada dogodilo što i ne čudi jer nije baš čest slučaj da avio kompanije bankrotiraju. Pošto nemam osobnih iskustava niti posebnih saznanja što će se dogoditi sa NIKI putnicima mogu vam dati samo moje općenito mišljenje. Ja bih krenuo sljedećim redom:
Nadam se da će vam ovo biti od neke pomoći. Sretno! 🙂
Zahvalio bih se Tripolog-u, na gore pomenutom clanku o refundaciji. Imao sam problem prilikom putovanja,gde je doslo do odlozenja leta,vise od 4h…nakon cega smo uspesno poleteli. Cim sam dosao na odredjenu destinaciju,docepao se interneta,seo i ulozio zalbu … odgovorili su mi sutradan ujutru , i prihvatili su zalbu,prosledio sam podatke i sada cekam uplatu. U pitanju je RyanAir kompanija. Ceka se 10 radnih dana, u mom slucaju ( navedene aviokompanije). Hvala jos jednom!
Čestitamo Filipe. 🙂 Lijepo od tebe što si se javio povratnom informacijom, znamo da mnogi koriste ove naše upute ali rijetki se jave i povratno. Samo im traži uplatu na račun ako ti slučajno ponude ček i uživaj u novom putovanju koje ćeš, siguran sam, odmah uplatiti dobijenim novcem. 🙂
Odmah su mi ponudili uplatu preko banke,na sta sam naravno pristao. Zanima me samo, sta ako se desi da ne uplate u predvidjenom roku, koji su sami odredili ( 10 radnih dana ) ? Jel imate neki predlog u tom slucaju? Hvala jos jednom. 🙂
Ma uplatit će ako su rekli, ne brini za to. Nije to neka mala i neozbiljna kompanija a na isplatu ih obavezuje zakon. Vjerujem da će ti uplatiti i prije, vjerovatno već sutra ili početkom idućeg tjedna.
Proslo je mesec dana od njihovog maila u kom su napisali da ce isplatu izvrisiti u roku od 10 radnin dana… navodno sam poslao “pogresne podatke bankovnog racuna”… nakon ponovnog slanja, izvinili su se,jer je greska bila (tehnicke prirode), nakon sledeceg slanja istih podataka, poslednji mail upucen meni je , da podaci banke nisu validni… Iste te podatke sam na papiru dobio od sluzbenika iz banke. Izgleda da zavlace ljude,pa ko odustane,odustane…
Postovanje
let iz zagreba preko munchena za dublin dana 28.02.2018 sa lufthansom
sa originalnog leta su me izdvojili bez obasnjenja zasto dali mi drugu kartu za 1.3. kad sam dosla opet na check in rekli su mi da je let odgoden iz munchena za dublin pa su me prebacili na let za 3.3.2018.bez da su me pitali dali imam gdje biti jesti ili tak nesto nitko nista..po vama sta bi bilo ok napraviti.hvala unapred
Najvažniji je razlog otkazivanja, ukoliko je to bilo protiv vaše volje i nije vam najavljeno 2 tjedna prije leta a tako se čini iz vašeg komentara onda mislim da nije ništa sporno. Pošto je u pitanju let duži od 1500 km tražite im odštetu u iznosu od 400€. Mislim da ne biste smjeli imati problema u ostvarivanju svojih prava.
Sretno! 🙂
Poštovani!
Molio bih vas za savjet.Iz Sarajeva sam trebao poletjeti preko Dubaija za Kathmandu preko Flydubaia,ali je zbog tehničkih problema (Ptica u motoru) let otkazan i premješten sutradan.Imali smo organiziran smještaj u Sarajevu i naknadno u Dubaiju,jer sam zakasnio na let za Kathmandu.Uglavnom zakasnio sam u Kathmandu jedan dan i samim time na nastavak puta autobusom prema Pokhari i na treking za Annapurnu,što mi je i bio cilj,tako da sam ostao u Kathmanduu i totalno promijenio plan…Kompaniji Flydubai sam poslao prigovor i tražio nekakvu kompenzaciu ili naknadu za upropašteno putovanje ali su mi odgovorili da im je žao ali ne mogu udovoljiti mom zahtjevu za naknadom jer je tehnički problem bio izvanredna okolnost i izvan njihove kontrole a da su oni poduzeli sve mjere da ja kao putnik stignem što prije na odredište pa ne mogu uzeti moj zahtjev u obzir…imam li kakva prava na naknadu ili možda vaucher za neki njihov let kao zadovoljštinu za upropašten put???
Hvala
Nažalost bojim se da ipak ne. Barem ne po ovom osnovu EU261 o kojem pišemo u članku jer se ovaj propis odnosi samo na letove za EU avio kompanije te one koje lete u ili iz EU što kod vas nije slučaj. Dodatna otegotna okolnost je što se ovdje doista radi o višoj sili tj. nema direktne odgovornosti avio kompanije. Bojim se da vam je jedina šansa za dobiti bilo kakvo obeštećenje samo dobra volja avio kompanije a na konkretan propis se ne možete pozvati u vašem slučaju.
Postovani,
Imao sam povratni let iz Bazela za Malme 03-01-2018 sa easyJet kompanijom u 18.00 polazak,U toku daa poslije 12.00 dubijam SMS obavijest da je let otkazan zbog jako vjetra. Kontaktiram avio kompaniju i oni mi kazu da mi ne mogu naci alternativni let sa nekog drugog aerodroma.Kazu da mogu sam da organizujem povratak i da ce mi kompezirati troskpove.. Kada sam trazio po dolasku da mi refundiraju,dobijam obavijest da oni nisu obavezni refundirati po EU Regulation EU 261/2004.Obracam se Flightright agenciji koja zastupa putnike po slicnim zahjevima. Kada su poveli postupak dobijam od nji sledeci odgovor koji citiram ”
Dragi gospodine Karčić,
Znamo kako je vaše putno iskustvo bilo frustrirajuće. Nakon pažljivog razmatranja došli smo do zaključka da se zbog loših vremenskih uvjeta let ne može izvoditi prema planu. Ovo predstavlja izvanrednu okolnost koja može osloboditi zrakoplovnu tvrtku da plati naknadu.
Koje su izvanredne okolnosti?
Oni su neizbježni, nekontrolirani utjecaji koje se nisu mogle izbjeći, čak i ako je zračni prijevoznik nije poduzete sve razumne mjere (vidi odluku Europskog suda o 19/11/2009, C-402/07 i C-432/07). Oznaka o lošem vremenu je kada mnogi operativni zračni prijevoznici u zračnoj luci su podjednako pogođeni i ne mogu se započeti ili sletjeti na vrijeme. Naš je pregled pokazao da su mnogi drugi letovi doživjeli nepravilnosti na dan putovanja.
Naša procjena je da postoji mali izgled uspjeha u provođenju vašeg zahtjeva na sudu. Zato moramo dovršiti vaš slučaj.
Kao što je obećano, naša usluga do sada ostaje slobodna, za razliku od odvjetnika.
Zahvaljujemo vam što ste se povjerili u nas i nadamo se da će svi budući letovi biti na vrijeme. Ako ne budu, rado ćemo vam biti na usluzi.
Imate li kakvih pitanja? Kontaktirajte nas e-mailom ili telefonom: +44 (0) 20 3514 6737.
Pozdrav
Vaš tim za let
Broj leta je:EZS1151 od 03 Jan 2018.Bit cu vam zahvalan ako mi odgovorite.
Srdacan pozdrav: Karcic Hajrudin
Nažalost bojim se i ja da nemate velike šanse za uspjeh. Kao što je navedeno ovdje je u pitanju je bila viša sila a to oslobađa avio kompanije od odgovornosti. Pomalo mi je čudno da su vam uopće ponudili refundaciju vaših troškova za drugi let, u slučajevima više sile avio kompanija je dužna nadoknaditi troškove koje imate dok čekate novi let (hrana, noćenje, prijevoz…) ali ne i samu alternativnu avio kartu. Imate li to napismeno da su vam ponudili? Ako da jedino da direktno od avio kompanije pokušae dobiti odgovor.
Hvala vam ,U svakom slucaju jedno dosta skupo placeno iskustvo. Postoji li neka alternativa prilikom kupovine avio karte da se putnik moze obezjediti sa nekim dodatnim osiguranjem i u slucaju vremenske nepogode. Tko zna? Mozda se desi da ponovo omam slicnu situaciju, Srdacan pozdrav Hajrudin Karcic
Postoje putna osiguranja no ona u pravilu pokrivaju samo bolest ili smrt, u najboljem slučaju elementarnu nepogodu no mislim da niti jedno je pokriva običnu vremensku nepogodu. U tom slučaju mislim da bi premija morala biti vrlo visoka i neisplativa no možete probati istražiti što nude osiguravajuće kuće.
Srdačan pozdrav,puno vam hvala na iscrpnom odgovoru.
Karačić Hajrudin
Obećala sam javiti kako je prošao naš slučaj sa kupljenim kartama preko Travelgenia, za let s Niki fly-om koji je bankrotirao.
U načelu kada avio kompanija bankrotira vaša avio karta ide u stečajnu masu i upitno je da li će se nešto dobiti, jer kao putnik ste u zadnjem redu naplate. Istražujući sve i svašta, kontaktirajući sa dosta ljudi u konačnici postoji način da dobijete svoje novce kojima ste uplatili kartu kod avio kompanije koja je bankrotirala. Ali tu postoje dva bitna pravila:
1. Avio kartu kupite direktno kod avio prijevoznika. Nikako preko posredničke agencije;
2. Avio kartu platiti isključivo kreditnom karticom,
Evo zašto. Kada kartu kupite kreditom karticom, direktno kod avio prijevoznika, a ne ostvari se let ili dođe do bankrota avio kompanije, kartična kuća će vam vratiti puni iznos uplate, jer se smatra da plaćena usluga nije konzumirana (nije bilo leta). Prema informaciji iz Amex-a oni korisnici iste kartice koji su kupili kartu direktno kod Niki fly dobili su puni iznos uplate nazad. Kako smo mi uzeli karte preko agencije, Amex nas je obavijestio da je usluga konzumirana, jer se radi o posredničkoj agenciji. Provjerite opće uvjete poslovanja vaše kartične kuće još jednom i držite se navedena dva pravila:
1. Kartu kupi direktno kod avio kompanije s kojom letiš.
2. Kartu kupi kreditnom karticom.
Zahvaljujemo se na savjetima koje smo dobili od Vas. Puno ste nam pomogli (na sreću nešto smo novaca spasili), pa dijelimo svoja iskustva s svim korisnicima ove stranice.
Lijep pozdrav svima
Pozdrav Ines,
Hvala vam puno na povratnoj informaciji, lijepo od vas. 🙂 Siguran sam da će nekome koristiti vaš komentar. Drago nam ako su vam naši savjeti pomogli i da ste uspjeli spasiti barem dio novca. Nadamo se da vas ovo iskustvo neće pokolebati u sljedećim putovanjima jer ipak se jako rijetko događa da avio kompanije bankrotiraju a putovati se mora. 🙂
Lijep pozdrav
Poštovani,
Zamolila bih Vas za pomoć. Naime, 30.03.2018. godine otkazan nam je let kompanije Wizz Air na relaciji Tuzla-Bratislava. Let je prvobitno planiran za 20:10 časova, međutim oko 16:30h smo obaviješteni da je let pomjeren na 23:00 h. Oko 21h na aerodromu Tuzla su nas obavijestili da je let otkazan zbog tehničkih razloga. Tom prilikom putnicima su izdate potvrde u kojima se navodi da je let otkazan zbog operativnih razloga na aerodromu Tuzla. U narednih nekoliko dana smo podnijeli žalbe avio-kompaniji i zahtijevali naknadu. Međutim, dobili smo odgovor da je let otkazan zbog vremenskih nepogoda. Kao što je vidljivo iz teksta, ovo je treći razlog koji nam navode. Naknadno smo kontaktirali Aerodrom Tuzla koji nam je saopštio da su jedino avio-kompanije ovlaštene da saopštavaju razloge otkazivanja leta i da potvrda sa Aerodroma nije relevantna. S obzirom na navedeno, od avio-kompanije smo zatražili da nam dostavi zvaničnu odluku i razlog otkazivanja leta, ali smo odbijeni uz obrazloženje da se takvi podaci mogu dati samo “autorizovanim institucijama”. Da li su ove informacije tačne? Da li je avio-kompanija dužna da putnicima saopšti razloge otkazivanja leta? Zaista mi nije jasna situacija, pogotovo što se u Regulativi navodi da avio-prevoznik nije dužan platiti odštetu samo ako može dokazati da je do otkazivanja leta došlo zbog izvanrednih okolnosti koje se nije moglo izbjeći čak ni ako su sve razumne mjere preduzete.
Hvala unaprijed na pomoći!
Avio kompanija je dužna obavijestiti vas o razlozima otkazivanja. Ako to odbijaju napraviti budite uporni ili dajte slučaj jednoj od brojnih agencija koje se bave naplatom ovih potraživanja. Pokušajte provjeriti na flightradar24.com ili npr. ovdje http://www.bottonline.co.uk da li ćete uspjeti uloviti razlog otkazivanja. U svakom slučaju budite uporni jer to što rade je samo izbjegavanje odgovornosti, razlog vam moraju dati.
Dobar dan. Molim vas jedan savjet šta da radim jer imam veliki problem sa Eurowingsom i odkazivanjem vezanog leta? Dana 18.04.2018.godine preko avio prevoznika Eurowings kupio sam karte za vezani let na dan 07.07.2018.godine ,na relaciji Barcelona-Študgart-Mostar. Dana 06.05.2018.godine sam dobio email da se moj vezani let ukida iz razloga što je eurowings let iz Študgarta za Mostar pomjerio za 3 sata unaprijed pa tako avion iz Barcelone ne može stići na vrijeme do Študgarta. Kad sam ih kontaktirao Eurowings da vidim koja mi je alternativa, oni su mi ponudili ili da vrate novac ili isti dan 07.07.2018.godine let za Sarajevo s tim da ja moram platiti razliku u cijeni cca 10Eura.
Na kraju se nismo mogli dogovoriti iz razloga što ja neželim novac nazad, jer sam upravo nakon kupljenih karata kod Eurowingsa tražio godišnji odmor kod svog poslodavca.
Drugi razlog je što su oni sami promijenili vrijeme leta(loše planiranje od strane njihovog menadžmenta) te su mi tako ako bih letio u Sarajevo prouzročili dodatne troškove transvera do Mostara.
Molim Vas savijet šta dalje da činim i koja su moja prava u pogledu naknade ili kakve odštete.
Unaprijed hvala puno na odgovoru.
Nisam siguran ima li Eurowings uopće vezane karte u ponudi. Mislim da oni funkcioniraju kao i većina low-cost kompanija tj. po point to point principu odnosno ne garantiraju da ćete uspjeti uhvatiti drugi let te nastaviti putovanje, što se njih tiče vi ste kupili dvije odvojene karte koje nisu u vezi jedna sa drugom. Probajte se ipak dogovoriti da vam daju zamjenski let i eventualno nadoknade cijenu prijevoza do Mostara.
Postovani,
Meni se desilo da su me odbili na chek-in(u) u New York-u, iako sam imala regularnu kartu. Agencija mi je potom promenila let, ali sam imala velike gubitke u vremenu. To se desilo u septembru 2017., pa me zanima do kada nije kasno zatraziti nadoknadu ukoliko je moguca?
Unapred zahvalna.
Postovanje imam li kakav mogucnost povracaj novca jer roditelji trebali su da mi dodju Iz njujorka za podgoricu preko Istanbul (Turkish Airlines) medjutim avjon iz jfk kenedi za ataturk Aerodrum kasnio vise od 2h i nisu stigli da dohvate sledeci let za podgoricu pa su bili prinudni da prenoce u hotel ili aerodrum koje jos nema informacije poslje 4 h cekanja a jos im je potrebna kolica.????
Trazim odgovor hvala
Nažalost vaša situaciju nema veza sa ovdje opisanim pravilnikom EU 261 jer niti SAD, niti Turska niti Crna Gora ne nalaze se u EU i ovaj zakon nema utjecaja na vaše letove. Međutim većina avio kompanija ima fer odnos prema svojim klijentima i obično ispoštuju barem “Right to care”. Da li je vašim roditeljima bio ponuđen smještaj i ostali troškovi (hrana, piće, telefon…) za vrijeme boravka u Istanbulu? Ako nije pokušajte od njih tražiti nadoknadu tih troškova koje su imali.
Poštovanje,
ja imam dva problema,bilo nas je dvoje,ja i necakinja za njen 18 rođendan,i pri letu iz splita voloteom,umjesto u 10.40,letjeli smo iza 13,ako ne i skoro 13.30,ali nazalost za tocno vrijeme nisam siguran,ali sigurno je VIŠE od 2 sata,ali njihov odgovor je da let nije kasnio više od TRI 3 sata,pa stoga nemam prava na kompenzaciju?*?
iako koliko ja vidim se spominje 2 sata u europskoj regulativi,ŠTA MI JE ČINITI??
ja cu se njima zaliti i kazati da je spomen o dva sata,a ne tri,pa cu vidjeti…
drugi let je VUELINGOM,iz rima za split,umjesto u 6.15 je poletio u 11 i vise,ali javili su u 3.30 ujutro da ce let kasnit,ali čini mi se da s njima nece bit nekih problema,pogotovo jer je let kasnio 5 sati…
dakle,ostaje VOLOTEA,bio bi zahvalan za svaku pomoc…
ako dobijem kompenzaciju,računajte da idem opet na putovanje ;)))
ali svakako je u redu da se nesto dobije zato jer cekati satima nije ugodno bezveze na aerodromu…
vama veliki pozdrav,
Goran
prvi let je iz splita za palermo,a drugi iz rima za split,ali ovaj prvi je problem,pod oznakom v1837,čini se,gdje mogu točno pogledati koliko je kasnio avion?hvala unaprijed…
htio bi dodati informaciju jer očigledno se svi služe krivom,dakle,ako let kasni 2 sata,imate prava na pomoc,telefon,hranu i slično,ALI AKO KASNI 3 SATA,onda ste na redu za kompenzaciju,to bi dakle bilo to,jer meni je kasnio 2 sata i 15 minuta(po njihovom),pa stoga neman prava na kompenzaciju,ukratko,šta ja smatran da je neposteno,jer kasnio ja 2 i 15 ili 3 je mala razlika,a ovako bi dobio barem neku satisfakciju,jer sam uistinu pogođen tim kašnjenjem,i izgubili smo par sati koji bi bili super da smo ih proveli na siciliji,a ne čekajući na aerodromu bezveze…dakle,kompanija je VOLOTEA,s njima više nikad nigdje i svakom tko pita,želim kazati da ih izbjegne…makar dijelili karte dzabe,jer nisam ja platio puno karte,ali sam očekivao da odem na vrijeme,pogotovo kad je bila njihova greška,a svi drugi su uredno polijetali…sramota,prešao sam RYAN airom cijelu europu uzduz i poprijeko i nikad nikakvih problema,a imaju sigurno sto puta vise letova nego ovi…pa sad tko voli,nek izvoli… 🙂
Pozdrav Gorane,
Ovo što se tiče kašnjenja aviona je možda istina, vidim da Ryanair spominje 3 sata mada bih rekao da u EU 261 ipak piše drugačije, cijeli pravilnik možete pogledati ovdje. Jasno je da se prava ostvaruju preko 2 sata za letove do 1500 km odnosno 3 sata preko 1500 km no možda je malo nejasno u kom trenutku se ostvaruje pravo na kompenzaciju.
Što se tiče Volotee ja sam sa njima letio barem 20-tak puta i nikada nisam kasnio, ako uzmem u obzir da sam putovao uglavnom besplatno mogu reći da ću ih sigurno koristiti i ubuduće. Isto tako znam dosta ljudi koji su od njih dobili odštetu jer to nema veze sa kompanijom već sa zakonom. Što se Ryaniara tiče kod njih sam imao delay 24 sata a nedavno i posve otkazan let tako da svaka kompanija ima odgođenih i otkazanih letova. Za prvi delay sam dobio odštetu, ovaj drugi slučaj je još u procesu. Istina je da se ovo rijetko događa i svakako nije ugodno ali ne može sve biti savršeno, putovati se mora. 🙂
Sretno u daljnjem postupku.
Hvala na odgovoru,kao što sam rekao,spominje se priča o kašnjenju,to starta s 2 sata,e dok je kompenzacija od 3 valjda…rekao san da smatram da je isto meni 2 i 15 ili 3 sata,ako imate neki savjet kako i na koji način pokušati barem ostvariti pravo na kompenzaciju,slobodno kažite…
a za Voloteu,slazem se da se svasta moze svakom dogoditi,vise je progovarala frustracija da sam kasnio 2 i ¸15,ali ipak nedovoljno,jos su tako to sretmo priopcili da je meni muka…
jos jednom,na Ryainairu se bas to tocno vidi razlika i da je kompenzacija s tri 3 sata,nazalost,sta smatram da je krivo,ali tako oni kažu…ako vi možete,pomozite da se naplati nesto,ali ja iskreno sumnjam,jer kompanije koje traže odstetu,kao SKYCOP,odmah traze jel 3 ili manje sati,ako je manje,nista…
pa sad vidite vi,svaki savjet dobrodosao,vama hvala svakako,pozz iz dalmacije 😉
još sam pogledao,i ne vidim u ovom kao kod Ryan air-a da bas kaze da je naplata tek s tri sata,pa vas molim ako mozete,da me malo bolje uputitite,jer nemam iskustva bas s svime ovim…
unaprijed hvala, 🙂
To spominju u dokumentu koji šalju nakon što vam je otkazan/odgođen let, možete ga pogledati ovdje.
Poštovani,
Interesira me da li imam pravo na kompenzaciju u slijedećem slučaju, imao sam vezani let na relaciji Lisabon-Munchen, Munchen-Zagreb. Dolaskom u Munchen let za Zagreb je bio otkazan (razlog ne znam, nitko ništa nije rekao). Ponuđen let slijedeći dan za Ljubljanu ili Budimpeštu, ili Zagreb (s napomenom da se uopće ne zna da li će ili neće letjeti avion za Zagreb). Odabrana Ljubljana.
Briga je odrađena skroz ok, voucher za hranu, taxi i hotel sam dobio, i tu nemam ništa za reći osim da je sve ok bilo.
da li imam pravo na kompenzaciju od 250€, ili na dio kompenzacije za razliku puta od Ljubljane do Zagreba??
Da li imate pravo na kompenzaciji ovisi od razloga otkazivanja, ukoliko je u pitanju viša sila (loše vrijeme, štrajk osoblja aerodroma…) onda ne, ako je u pitanju krivica kompanije (kvar na avionu, štrajk pilota…) onda da. Prvi korak je da pokušate saznati razlog otkazivanja pa onda ćete znati vrijedi li se upuštati u zahtjev za odštetom ili ne.
Dobar dan
Juce sam sa dvije koleginice putovala iz Vilnijsa za Podgoricu to je bio veyani let Vilnijus Varsava Yarsava Ljubljana i Ljubljana Podgorica.
U Varsavu smo stigli na vrijeme i imali 3 slobodna sata do sledeceg leta u vrijeme bordinga tj pola sata prije leta osoba na bordingu nam je saopstila da je let za Ljubljanu otkazan i tada je na bilbordima stajalo da je let u planirano vrijeme.otisle smo do saltera Adrije jer su karte kupljene kod njih a radnica se nije ni osvrnula na nase insistiranje pocela je da telefonira i nakon pola sata nam je ponudila da idemo do Istambula pa za Podgoricu mi smo pristale trazile smo joj vaucer za rucak ali nista.tako smo stigle preko Istambula kuci sinoc smo ispunili formular preko skycop sajta.tu jecak stajao iznos 523,13€ za nas tri .Da li je to iznos koji treba da dobijemo.i sto mislite kada.Pozdrav
Imate pravo na 250€ kompenzacije po osobi ukoliko ste na konačno odredište stigle sa više od 3 sata zakašnjenja u odnosu na planirano. Drugi dio pitanja nisam shvatio. Tko vam nudi/traži 523€ i zašto? Da li vam je Adria u potpunosti financirala alternativni let? Ako nije tražite nadoknadu a right to care ostaje čak iako vam ponude alternativni let, ako su vam odbili dati vaučer za ručak tražite nadoknadu za troškove, ako imate sačuvane račune biti će puno lakše.
Dogodilo nam se kašnjenje aviona sa Eurowing. Imam isprintani formular , ali ne znam da li da šaljem mailom ili poštom u Njemačku?
Putovali smo iz Londona za Rijeku preko Kelna. Prvi let od Londona do Kelna je kasnio 7 sati. Drugi let iz Kelna za Rijeku je otkazan pa smo iz Kelna putovali tek drugi dan u 15 sati. ( na aerodromu u Kelnu smo bili oko 13 sati). Dobili smo vaučere za hranu i piće. Da li imamo pravo na naknadu od 250 eura za svaki let,:prvi je kasnio, a drugi je otkazan?
Pozdrav, Danijela
Potreban savet!
Krenuli smo iz Hurgade 12.09 u 3h ujutro, i trebali smo da sletimo izmedju 6 i pola 7 u Beograd, medjutim zbog udesa aviona na Nikoli Tesli, poslali su nas u Budimpestu, sleteli smo u 6:45h. Nakon sletanja su nam rekli da cemo dobiti informacije za 15minuta cim.izadjemo iz aviona,medjutim ta ista posada je samo otisla da spava u hotel a nas je ostavila na aerodromu, gde smo bili zatvoreni skoro 12h. Nismo smeli da izadjemo sa aerodroma i niko nije dosao da nas obavesti sta ce biti sa nama, sve smo saznali preko medija ili preko roditelja. Tek oko 14h su nam dali vaucere u vrednosti od 7e, pritom za 7e na aerodromu ne mozete skoro nista da kupite i uslovili su nas da jedemo u restoranu gde su najskuplje cene. Mala deca nisu imala prava na vaucer. Da li postoji sansa za naknadu i kako, hvala unapred.
U vašem slučaju ne možete se pozvati na pravilnik EU 261 o kojem smo pisali u ovom članku jer niti je Hurgada niti Beograd u EU a vjerujem da nije niti avio kompanija sa kojom ste letjeli. Morali biste proučiti zakone Egipta odnosno Srbije i postupiti prema njima.
Postovanje. Putovala samiz Stokholma za Sarajevo, preko Norvegian zrakoplovne kompanije. Na aerodromu se desila saobracajna nezgoda kada je avion udario u vozilo koje prevozi prtljag, te nam je 3h nakon vremena kad js avion trebao poletjeti, saopceno da je let otkazan do sutradan u 11:30. Obezbijedjen nam je prijevoz autobusom do hotela, hotelski smjestaj i dorucak. A na aerdromu smo jos dobili vaucer za rucak u iznosu od 150 sek. Moje pitanje glasi: Imamo li ja i moja 10-mjesecna beba (koja je posteno napatila i za koju sam morala dodatnu hranu i pelene kupovati) pravo na novcanu nadoknadu? I kojim putem sad da idem? Od koga i kako da trazim potvrdu da je let otkazan (jer istu nismo dobili nikad)? Kako da trazim naknadu i odstetu? Lijep pozdrav
Pozdrav, kupili smo avionsku kartu preko ryanaira za Milano-Bergamo – Porto za 1/2018. Ryanair mi je upravo poslao poruku da je promijenjeno vrijeme odlaznog leta sa 7 na 17 sati, što nam baš i ne odgovara jer tako gubimo skoro cijeli dan, a i vezan nam je transfer do Bergama sa Goopti.
Nude nam povrat novca ili potvrdu novog termina.
Na stranicama ryanaira sam provjerila i let koji je otkazan (u 7 ujutro na taj datum) i dalje postoji.
Pitanje: da li je pametno kupiti novu kartu koja je sada nešto skuplja i onda tražiti povrat novca za ili pristati na novi termin?
Koliko sam shvatila na naknadu od 250 eura nemam pravo jer je obavijest stigla dosta ranije
Pozdrav,
puno hvala na informacijama. Zanima me ako mi možete pomoći, upravo sam ispunjavala obrazac za odštetu https://eu261compensationclaims.ryanair.com/. Ispunila sam sve podatke na koracima 1 i 2, međutim kada dođem na korak broj 3 gdje me traži informaciju “In which country is your bank account held?” ne nudi mi Hrvatsku, te ne znam što da radim. Imate li kakav savjet?
Hvala unaprijed
Poštovani,
Molim Vas za mišljenje. Putovao sam iz Podgorice u New York preko Varšave Poljskom kompanijom LOT. Avion je iz Podgorice krenuo, međutim, neposredno pred uzlijetanje vratio se na aerodrom uz obrazloženje da je došlo do kvara usled sudara aviona sa pticom. Let je otkazan, te sam propustio vezani let iz Varšave za New York. Takođe, otkazani su svi letovi LOT-a iz Podgorice za New York u narednih deset dana, te mi je ponuđena alternativa i preusmjeren sam na let preko Rima kompanijom Alitalia nedelju dana nakon inicijalnog leta, uz pokrivene troškove. Polao sam claim LOT-u i dobio odgovor da nemam pravo na kompenzaciju budući da navedene okolnosti nisu pod kontrolom avio prevoznika. Da li mislite da shodno regulativi 261/2004 ipak imam pravo na kompenzaciju i da li biste mi savjetovali da pokušam preko neke od agencija koje se bave naplatom i ostvarivanjem prava putnika?
Hvala i pozdrav
Pozdrav, molim vas mišljenje.
Nedavno smo letjeli iz Venecije za Francusku. Let nam je kasnio s polijetanjem skoro 5 sati. Razlog kojeg su naveli je bio kvar zemaljskog radara na aerodromu, tako da su sve kompanije kasnile. To je naravno greška aerodroma a ne direktno naše aviokompanije, no usprkos tome, prema Vašem tekstu zaključujem da imam pravo na kompenzaciju. jesam li u pravu?
Uokolo gledajući, sve druge aviokompanije su davale vaučere za hranu i piće, osim naše. Ali to je vjerojatno i naša greška jer nismo inzisirali…
mislite li da svejedno ima smisla pokretat tu priču, s obzirom na činjenice? Ipak smo izgubili cijeli dan od naša 4 predviđena dana odmora u FRA
Hvala lijepa
POŠTOVANI,
Da li ste upounati sa pravom putnika kada nije mogao da leti zbog bolesti- ima li pravo na refundaciju troškova avionske karte? Ja bih Vam dala sve bitne podatke. Hvala Vam!
Nažalost odustajanje od leta zbog bolesti je ipak krivica samog putnika i nije pokrivena regulacijom EU261 o kojoj ovdje govorimo. Trebali ste prije samog leta probati objasniti avio kompaniji o čemu se radi i nadati se da će vam eventualno izaći u susret. Sada možete probati jedino tražiti povrat novca za aerodromske takse no one su samo manji dio cijene karte a da li ćete dobiti ovisi o kojoj avio kompaniji je riječ.
Poštovani,
Mi smo se pre 3 dana vratili iz Grčke….
Imali smo kašnjenje od 7 sati leta iz Preveze za Beograd. S obzirom da je kompanija Air Serbia i da u pravima putnika pise identičan tekst u vezi nadoknada, da li ima sanse za kompenzaciju zbog kadnjenja, iako je u pitanju carter let i razlog kadnjenja je bio tehnicki problem aviona?
Pozzdrav
Svaka avio kompanija sa sjedištem u EU ili čiji let počinje ili završava u EU podliježe pod regulativu EU261. Ovdje je jedino sporno što je u pitanju čarter let i iskreno nisam siguran da li to nešto mijenja u odnosu na redovan linijski let no vjerujem da imate pravo na odštetu bez obzira što je u pitanju čarter let tim više ako ste od avio kompanije dobili takvu obavijest. Tražite odštetu svakako pa ćete vidjeti kakav će biti odgovor Air Serbie.
Poštovani, sutra 3 osobe imaju let iz Ljubljane za Amsterdam Adria airways kompanijom. Danas je u toku dana kompanija otkazala sve letove jer ide u stečaj. Zanima me ima li se u takvom slučaju pravo na alternativni let od strane te iste kompanije i kako postupiti u ovakvoj situaciji?
Pozdrav,
Molim za mišljenje vezano za štrajk Lufthanse 07. i 08.11.2019.
Imali smo povratni let Luphtansa iz Dusseldorfa preko Minhena za Sarajevo na dan četvrtak 07.11.2019.
Ujutro na dan leta dolazimo na aerodrom u Diseldorfu da se chekiramo i tada saznajemo da je let na Minhen otkazan (otkazan je 2h prije toga) zbog štrajka Luphtansa kabinskog osoblja, koji će trajati 48 sati, 7.11 i 08.11.
Službenica nam predlaže prvo let Minhen-Istanbul- Sarajevo isti dan, ali ubrzo predlaže zamjenski let za Minhen sa Eurowings koji polijeće u roku od 1h , dalje za Sarajrvo već rezervisanim letom Luphtanse koji u tom trenutku nije otkazan. Pri tome nas nije upozorila na mogućnost da i let za Sarajevo može biti lako otkazan zbog štrajka. To je i bilo izvjesno jer je otkazano preko 1000 letova za dva dana štrajka.
Po dolasku u Minhen saznajemo da je let za Sarajevo otkazan 2 h prije polijetanja, te nas usmjeravaju na njihov servis centar gdje stojimo u redu vise od dva sata jer je već mnogo letova otkazano. Jedina mogućnost nam je bila Bukurešt-Beč-Sarajrvo, s tim da bi putovanje trajalo 24 h , s noćenjem u Bukureštu. Ili da ostanemo u minhenu , odsjednemo u hotelu i sutra pokušamo sa istim letom za Sarajrvo. Pristajemo na to i dobijamo prevoz, hotel, večeru i doručak.
Sutradan dolazimo na aerodrom prijavljujemo se , prolazimo sve ponovo kontrole i 10 min prije ukrcavanja otkazuju let. Ponovno odlazimo do servis centra , sat vremena čekanja ali vise nema letova kao opcija, nego jedino ponovno noćenje u hotelu i let za subotu 09.11 Kada vise neće biti štrajka. Pristajemo na to, dobijamo hotel, prevoz do hotela i Nazad, ručak , doručak i večeru. Vratili smo se s letom Subota. 09.11. Za Sarajrvo . Postoji li ovdje mogućnost za naknadu s obzirom sa smo izgubili jako puno vremena. Vraćali smo se s kratkog ali napornog poslovnog putovanja s tri noćenja. Kratko putovanje nam se pretvorilo u noćnu moru. Hvala.
Pozdrav letio sam na relaciji Dublin –> München i onda sam trebao letjeti München –> Zagreb, ali u međuvremenu let je otkazan 10 minuta prije leta radi štrajka putnika, pisao sam žalbu Lufthansi i odbijaju mi platiti.
Što dalje činiti?
Thank you for your feedback dated October 29, 2019.
Every journey with Lufthansa should be a positive experience for you. We apologize if your expectations were not met on this occasion.
We sincerely regret that you were not able to fly to Zagreb Airport on October 20, 2019 as planned due to the staff strike. We understand how frustrating and unpleasant the cancellation of your flight was for you. We sincerely apologize for this occurrence and for the unpleasant situation at the airport.
Thank you for letting us know of your feelings. We appreciate this opportunity to comment.
Unfortunately, we were not able to prevent the strike that caused great frustration to our passengers and high costs for Lufthansa. Employees have the right to strike. In spite of intensive efforts, no reasonable compromise was found this time to avoid the industrial action.
In advance and during the strike we tried to keep the consequences for our passengers as minimal as possible. Unfortunately, for some flights the decision to cancel could only be taken at very short notice, which was the case with your flight. We used all available channels to inform our passengers as early on as possible, and to supply information about where and how they can receive updates about their flight status whenever necessary: for example on our website, via our regular and specifically installed service hotlines or from our travel agent partners. We passed on information as soon as we got it.
As much as we regret the consequences of the strike for our passengers, Lufthansa is not liable for them. Therefore, we ask for your understanding that we cannot comply with your request for compensation.
We hope that you continue to enjoy flying with Lufthansa in spite of these circumstances. We would be glad to welcome you on board again in the near future.
Sincerely,
Postovani ,usled nemogucnosti ulaska u Grcku zbog restrikcija prelaska granica onemogucen sam iskoristiti avio karte 09 0820god iz Soluna ka KRITU… RYAN AIR leti na toj destinaciji i ne zele da pomognu u nadoknadi troskova , sta uciniti?hvala
let mi je pomaknut sa 16h na 8h ujutro ( malaga – amsterdam) sto mi nikako ne pase jer imam sastanak u 10h i trebao sam letiti poslije toga u 16h.
Javili su mi danas 17.10., a let mi je 30.11. , pa pretpostavljam da nemam nikakve uvijete za compensation, ali bi trebao dobiti refund?